Bangkok, einde van de reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John Wijen - WaarBenJij.nu Bangkok, einde van de reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John Wijen - WaarBenJij.nu

Bangkok, einde van de reis

Blijf op de hoogte en volg John

30 Maart 2016 | Thailand, Bangkok

Op Koh Lanta hadden we de kleinste kamer/bungalow deze vakantie. In Bangkok sluiten we af met wat luxe dus hebben we de grootste! De kinderen amuseren zich met rondrennen en verstoppen in het enorme appartement. “John, waar ben je?”, “Op de badkamer”, “Welke van de 2?”.

In Bangkok zien we iets wat we een tijdje niet gezien hebben: regen. Dat koelt wel lekker af. De laatste dagen doen we rustig aan. Nog wat souvenirs shoppen in verschillende ‘mals’, even een ijsje eten met collega Eric die toevallig ook in Bangkok is, nog een tempel in de buurt van het hotel bekijken en naar Sea Life Ocean World. Dat laatste is leuk met overzwemmende haaien en roggen. Maar enorm druk en lawaaierig. Misschien hadden we toch niet op zondag moeten gaan. En natuurlijk gaan we ook hier weer zwemmen! Er is een mooi zwembad met palmbomen en bruggetjes waar je onderdoor kunt zwemmen. Ook is er een groot ondiep bad waar Jitte lekker kan zwemmen en Sietske dingen kan opduiken. Opvallend zijn de prijsverschillen. In het hotel eet je voor 3000 bath en in het (veel leukere) lokale tentje om de hoek voor 300.

De terugreis gaat op zich goed, maar het is wel een hele lange zit, 11 uur vliegen. Omdat het overdag is wordt er maar weinig geslapen. Wanneer we weer thuis zijn is het 19.30 uur Nederlandse tijd en het is nog licht. Het lukt ons dan ook niet om Sietske uit te leggen dat het voor ons eigenlijk half 2 ’s nachts is. Jitte slaapt aan het begin van de nacht goed en is de volgende ochtend om half 4 wakker. Sietske komt pas laat in slaap, maar slaapt redelijk lang door. Hierdoor is de nacht voor ons helaas erg kort. Wel is het weer heerlijk om in ons eigen zachte bed te slapen. (de Thaise bedden zijn behoorlijk hard) Nu maar weer in het normale dagelijkse ritme zien te komen en weer wennen aan de Nederlandse temperaturen (van 34 graden in Bangkok naar 11 graden hier). Dit was dan het laatste stuk want het zit er weer op. Nu maar aan de slag met foto’s en film!