Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van John Wijen - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van John Wijen - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg John

01 Maart 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Wanneer je naar een land met een andere cultuur gaat zul je vaak de lokale bevolking op de foto willen zetten. In Thailand met jonge kinderen loopt dat anders. Soms willen ze het hele gezin op de foto maar meestal gaat het om de kinderen. Niet een selfie met boeddha of stupa maar een van onze kleintjes. Blond and cute scores! Met als absolute superster Jitte. Van schoonmaakster tot monnik, van taxichauffeur tot serveerster, allemaal willen ze haar aanraken en liefst optillen. Het zwaaien, de handkusjes en byebye's worden door Jitte beantwoord en leiden tot grote hilariteit. Terug in Nederland zal het afkicken worden van al die aandacht.

Kanchanaburi is geen heel bijzondere stad. Je komt hier voor die beroemde brug over de Kwai. Helaas is dat erg toeristisch. Interessanter zijn musea en begraafplaats. Bizar om op de begraafplaats hele rijen met Nederlandse namen te zien. De kids kan het niet boeien, die worden enthousiast als we naar Elephant World gaan. In dit retirement center voor mishandelde olifanten kunnen we ze voeren, wassen en zien we hoe ze zonnebrand op doen (modder en stof). Voor de blinde olifanten maken we rijstballen met vitaminen er in. Ook van picknicken en zwemmen bij de watervallen worden de kinderen enthousiast. De Erawan watervallen hebben 7 levels. Wij halen er maar 3. Het zwemmen wordt wel een stuk minder aantrekkelijk door de vissen die aan je tenen en benen knabbelen. "Ik wil niet zwemmen met knabbel en babbel".
Sietskes favoriete vervoer middel is de tuk tuk. En dan het lieft het type "zijspan aan de brommer". Lekker verkoelend windje en alles goed kunnen zien.
Sietske en Jitte eten redelijk. Soms goed, soms niet. Pasta en witte rijst gaan er meestal wel goed in. Maar die blauwe rijst van papa... Blehhhhhh... Voor vertrek hád Sietske een wiebeltand. Die kwam helemaal los op schiphol, vlak voordat we het vliegtuig in moesten. In Kanchanaburi was er een tweede wiebeltand. Die besloot vlak voor het instappen in het busje naar Ayuthaya Sietskes mond te verlaten. Snel in een papiertje in papa's portemonnee. Lolly stokjes blijven nu makkelijk in haar mond hangen.

• 03 Maart 2016 - 20:00

Peter:

ik lees al dat ik tot nu toe niks mis , als ik maar genoeg relativeer.
    wij zijn met opa weg geweest en die kon je ook niet blij maken met smurfen rijst wel met een worstebroodje

wens jullie veel plezier en fun voor onvergetelijke momenten die zeker als foto op de site komen want die kan ik hier nergens maken.

groetjes peter & marleen

• 04 Maart 2016 - 10:25

Mieke:

Hoi John en Klaske,
    wat een andere wereld zeg, ziet er prachtig uit! (behalve de smurfenrijst idd).
    Er komt hier een pool om te gokken met hoeveel tanden Sietske thuiskomt.
    Ik wens jullie heel veel plezier de komende weken!
    groetjes van Mieke.

• 07 Maart 2016 - 19:55

Peter En Monique:

Schitterend mooie omgeving, leuke ervaring voor de meiden met de bevolking en de dieren. Dat zal zeker een hele indruk bij hun achterlaten. Nou die rijst zou ik best willen proeven, staat wel goed bij je t-shirt!

Geniet ervan, veel plezier en succes op jullie reis!

Liefs Peter & Monique, Manon en Dian xxx

• 07 Maart 2016 - 23:05

Ingrid Boekhoud:

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat Klaske. klinkt hartstikke goed. Geniet nog lekker van dit avontuur met kids.
    Groetjes Ingrid

• 08 Maart 2016 - 18:53

Jolijn:

Hoi, leuk om jullie zo te volgen en de avonturen te lezen! Het lijkt erop dat de Kids zich prima vermaken met alle leuke dingen die jullie doen. Geniet ervan! Liefs jolijn