Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van John Wijen - WaarBenJij.nu Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van John Wijen - WaarBenJij.nu

Koh Phangan

Blijf op de hoogte en volg John

15 Maart 2016 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Na een vermoeiende reis, taxi-vliegtuig-bus-boot, komen we aan op het paradijselijke Koh Phangan. We verruilen het heerlijke zwembad in Bangkok met het fantastische strand en zee... In de baai liggen verschillende longtailbootjes die het idyllische plaatje compleet maken. Zijn hier die bounty reclames gemaakt? De zee wordt langzaam dieper, ideaal voor Sietske en Jitte. Sietske gaat geheel tegen verwachtingen in zo de zee in en Jitte heeft een half uurtje last van "zandvrees". Gelukkig ging dat over want het zand is (inmiddels) overal. Onze activiteiten bestaan hier uit: eten en drinken met verse fruit salades en fruit shakes, genieten van het uitzicht op zee, luieren in de schaduw, spelen met zand, schelpen zoeken, lezen van boeken, zwemen in de zee en het doen van dutjes. Het enige wat eigenlijk ontbreekt zijn vriendjes voor Sietske. Hierdoor heeft ze toch wat last van heimwee. Want wij zijn nou eenmaal niet zo goed in het spelen van "vadertje en moedertje". Daarnaast hebben we nog een uitstapje gedaan naar de night markt van een van de havenstadjes.dat was leuk, maar minder hectisch en intens dan die in Ayuthaya. Wel lekkere cocospannekoekjes gegeten en mangoestines gekocht. (ook heerlijk). En we hebben een kort snorkel tripje gedaan met andere stellen met kinderen. Dat was leuk, maar qua snorkelen niet zo bijzonder. Maar misschien zijn wij gewoon verwend na Belize en het Great barrier reef. De laatste 2 dagen heeft Jitte al koorts. Ze blijft levendig en drinkt en eet redelijk. Maar de laatste middag op Koh Phangan is ze moe en lusteloos. En de koorts blijft dit keer ook hoog na de paracetamol. Morgen gaan we weer op reis dus toch maar naar de zusterpost. Dat is een klein kwartier lopen en daar aangekomen hangt er een briefje op: "Sorry, ik zit ik het naburige dorp, voor spoed even bellen". Ondanks dat Jitte weer praatjes lijkt te krijgen doen we dat ook maar. De zuster is erg aardig en komt 10 minuten later al aan. Ze doet wat controles en het blijkt dat Jitte in de serie KNO wat roodheid en irritatie heeft. Voor de zekerheid krijgen we antibiotica mee. Bij beide meisjes is ondertussen de meligheid toegeslagen en ook Jitte staat te zingen en dansen in de hulppost. Is dat nu dat zieke kind? De aardige zuster ziet er ook wel de humor van in.

• 15 Maart 2016 - 19:09

Jolijn:

Heerlijk die verhalen! Goed om te lezen dat jullie en de meiden genieten, tot snel!

• 15 Maart 2016 - 20:17

Andor En Brigitte:

Op de KNO problemen van Jitte na, klink het allemaal erg goed. Veel plezier nog!

• 16 Maart 2016 - 12:06

Kunny:

Leuk reisverslag,kunnen we ons voorstellen hoe jullie erbij zitten.exotisch dus!