Ayuthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van John Wijen - WaarBenJij.nu Ayuthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van John Wijen - WaarBenJij.nu

Ayuthaya

Blijf op de hoogte en volg John

03 Maart 2016 | Thailand, Ayutthaya

Het guesthouse in Ayuthaya is volledig van hout dus schoentjes uit voor het naar binnengaan. Er gelden ook wat strengere regels ten opzichte van geluidsoverlast, het is wat gehorig. Niet dat wij last hebben van andere mensen.... Maar  onze meiden kunnen aardig wat kabaal maken. Dat maken ze gelukkig weer goed bij de mensen van het guesthouse  door lief te lachen. Onze kamer is prachtig. 1 ruimte maar verschillende verdiepingen. Sietske heeft haar eigen 'stapelbed' maar vind het te eng om zo hoog en apart van ons te slapen.

Ayuthaya is een prachtig stadje. De oude koningsstad is 1 grote ruine. Als we ons guesthouse uit komen lopen we al tegen een van de bekendste aan, met een boeddhahoofd omstrengeld door boomstronken. Er zijn er vele, de ene mooier dan de andere. De ene dag huren we fietsen om ons wat sneller te bewegen, de andere maken we een boottocht naar de meer afgelegen locaties.

We besluiten om het eten in restaurants los te laten en eten een paar keer op de nightmarket. Toevallig komen we uit bij een standje waar ze noodle soep verkopen. Verrassend genoeg vind Sietske het heerlijk. Jitte wordt plat gekuffeld door de eigenaresse. Op de markt is van alles te koop. Van larves en insecten tot fruit en wafels (die het ook goed doen als toetje).