Uitstapje naar Honduras - Reisverslag uit Copán, Honduras van John Wijen - WaarBenJij.nu Uitstapje naar Honduras - Reisverslag uit Copán, Honduras van John Wijen - WaarBenJij.nu

Uitstapje naar Honduras

Door: Klaske en John

Blijf op de hoogte en volg John

03 Januari 2009 | Honduras, Copán

Hallo allemaal,

Wat een verassing, we zijn in Honduras. Niet gepland, maar wel erg leuk! Er bleek een prachtige Maya site vlak over de grens met Guatemala te liggen en daar zijn we nu.
Tijdens de busrit naar Copan hebben we geleerd dat het backpacken niet hoeft op te houden na je zestigste. Staand in een overvolle bus ontmoeten we 2 mannen (ook staand)die beiden alleen op pad waren met hun rugzak. De ene was 65 jaar en de andere 80! Klaske heeft het nog even gecheckt op zijn paspoort..... ongelovelijk! Wij waren zwaar onder de indruk en hebben goede hoop voor de toekomst. ;)

Vandaag hebben we de ruines van Copan bezocht. Wederom gelegen in een prachtige omgeving van bos was het genieten van de ruines, de omgeving en de verschillende dieren. Geen apen hier, maar wel prachtige papegaaien en andere vogels.
In vergelijking met Tikal zijn de gebouwen minder groot en spectaculair, maar hier zijn veel meer en mooiere beelden en sculpturen. Een groot aantal exemplaren zijn vervangen door replicas. De originelen zijn in het museum te bewonderen. Deze zijn echter zo mooi schoongemaakt dat het wel lijkt of dit de replica's zijn.
Daarna zijn we met de tuc tuc (ja, die heb je ook hier) naar een vogelpark geweest waar we veel lokale papegaaien, parkieten en toekans konden zien en zelfs vasthouden. Copan is een leuk klein plaatsje met veel cowboys. (de locale mannen dragen allemaal een spijkerbroek, laarzen en een grote witte hoed).
Morgen gaan we weer terug naar Guatemala om de omgeving rond Antigua te bekijken.

  • 04 Januari 2009 - 10:21

    Ineke:

    Niet gepland is toch altijd bijna het leukst???
    Maar ben helemaal gerustgesteld, onze tijd is nog lang niet voorbij....
    tot later!
    Ineke

  • 04 Januari 2009 - 11:11

    Peter:

    de grootste verrassing komt als jullie thuis komen; als het blijft vriezen zijn jullie net op tijd voor de 11 steden
    (dit kan ook nog op oudere leefttijd)

    groetjes

  • 04 Januari 2009 - 14:27

    Moniek:

    Heerlijk die onverwachtse uitstapjes. Ik ga deze fijne verhalen straks wel missen hoor. Of gaan jullie van je dagelijksleven in Utrecht ook zo'n logboek bijhouden? Lijkt me wel wat.
    En anders moeten we allemaal om de beurt maar een paar maanden weg, de komende 50 jaar. Moeten we toch een hoop gezien hebben daarna.

    Lfs. Moniek

  • 04 Januari 2009 - 16:18

    Jan:

    Ik zit zelf met zo'n 26 graden in mijn korte broek in de tuin op Bonaire. Straks maar even het kapmes pakken en een nieuw pad hakken door de wildernis achter de tuin om het hek te controleren wat de geiten en ezels buiten moet houden. Niet zo spannend als jullie avonturen, maar wel erg inspannend en toch een stuk beter dan die vrieskou in Nederland. Ik denk dat ik hier maar blijf op dit eiland.

    Veel plezier in 2009.

  • 05 Januari 2009 - 19:57

    Will:

    Vannacht wordt het - 15 graden. Dat is toch lang geleden. Waarschijnlijk zet aan het einde van de week echter de dooi in. Als jullie nog willen schaatsen kunnen jullie het beste wat offers brengen bij de tempels die jullie bezoeken.

  • 06 Januari 2009 - 10:03

    Monique:

    Ik was een beetje achter met jullie verhalen te lezen, het lijt wel of ik een heel boek uit heb.
    Hartstikke leuk dat jullie zo'n geweldige ervaringen opdoen.Hier is het nu overdag -14 graden, kan me niet meer herinneren wanneer we dat nog eens hadden.
    Ik zei tegen Manon dat ik nu ook geschiedenis kon schrijven. De kids al twee dagen in dezelfde sneeuw op de slee naar school gebracht. Ze vinden het geweldig! Toch valt de kou wel mee, nu schijnt het zonnetje. Ik denk dat ik maar even foto's ga maken, die toekan plak ik er later wel op.
    Groetjes en een dikke knuffel van ons allen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, Copán

Zuid en Midden Amerika

Klaske en John

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2009

Ultimo

05 Januari 2009

Terug in Guatemala

03 Januari 2009

Uitstapje naar Honduras

31 December 2008

Oud en Nieuw

25 December 2008

Kerst tussen de palmbomen
John

Actief sinds 27 Aug. 2008
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 13945

Voorgaande reizen:

23 Februari 2016 - 29 Maart 2016

Thailand

16 Oktober 2008 - 15 Januari 2009

Zuid en Midden Amerika

Landen bezocht: