Kerst tussen de palmbomen - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van John Wijen - WaarBenJij.nu Kerst tussen de palmbomen - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van John Wijen - WaarBenJij.nu

Kerst tussen de palmbomen

Door: Klaske en John

Blijf op de hoogte en volg John

25 December 2008 | Belize, Caye Caulker

Heyhallo,

We hebben het bereikt, het paradijs op aarde!!! Nu dat we over de schok heen zijn van de prijzen (10x zo duur als in vorige landen, internet 500x), kunnen we genieten van het lekkere weer en het schitterende uitzicht. We zijn nu op Caye Caulker, een eiland ter hoogte van Belize City, waar we ook nog een nachtje zijn geweest. Dat was geen succes, een verschrikkelijke, sfeerloze stad. Hoeveel beter is Caye Caulker. Gisteren zijn we op een snorkeltoer geweest. Het was prachtig om de vele vissen tussen het koraal te zien. We hebben ook een schildpad, verschillende haaien en roggen gezien. En nog een murene.
En momenteel is het dus kerst. Naast Dolly Parton horen we ook verschillende reggaeversies van kerstliedjes. Vanochtend onder de palmbomen genoten van ons kerstontbijt (bananapancakes) en zometeen naar het strand. Lekker zwemmen en daarna is het toch weer tijd voor een cocktail....
Morgen vertrekken we voor een 3 daagse zeiltocht naar Placencia. Dat wordt ook weer veel snorkelen. Oud en nieuw vieren we waarschijnlijk op Tobacco Caye, een klein paradijselijk eilandje ter grootte van een voetbalveld. Het rif is op zwemafstand, dus de onderwatercamera gaat weer mee.

Nog even een woordje over Tikal in Guatemala. Deze Maya ruines zijn werkelijk wonderbaarlijk mooi. Daarnaast zijn ze schitterend gelegen, midden in de jungle. Dus naast prachtige tempels zien we apen, wasbeerachtigen en schitterende vogels.

Voor iedereen nogmaals een fantastische kerst en alvast een keigoed 2009. En hou de vorst in NL nog even tegen, dan kunnen wij ook nog schaatsen als we terugzijn de 15e.

• 26 December 2008 - 12:45

Peter:

het paradijs duur? wacht maar tot je weer in nederland zit en de prijzen van 2009 ziet.
    dus maak veel foto's en neem de omgeving goed in je op, zodat je nog lang van dit paradijs kunt genieten. ook nog een mooi oud en nieuwjaar gewenst
    groetjes peter

• 26 December 2008 - 15:12

Will:

Helaas, de vorst hebben we niet kunnen tegenhouden. Voor het eerst sinds lange tijd vriest het met kerst in Nederland. Maar wie weet is dit een trendbreuk in de klimaatverandering en is dit de start van een nieuwe ijstijd.

• 30 December 2008 - 12:38

Tanja:

Hey Klaske en John,

Klaske, je zou hier nu ook echt genieten! Echt prachtig schaatsweer.
    Wéér een reden waarom ík beter daar kan zitten en jij beter hier...
    Maar goed, genietze nog een poosje!
    groetjes Tanja