Oud en Nieuw - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van John Wijen - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van John Wijen - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw

Door: Klaske en John

Blijf op de hoogte en volg John

31 December 2008 | Guatemala, Río Dulce

Lieve allemaal,

We krijgen uit Nederland berichten over kou en schaatsen....een heel klein beetje jaloers zijn we wel. Maar dan denken we aan opstaan in het donker en uit je werk komen in het donker en dan is het ineens weer over!

Onze zeiltocht is al weer achter de rug. Het was fantastisch. Op een piratenschip van 50 ft hebben we 3 dagen gezeild. Gedurende de dag werd er 2 of 3 keer gestopt om te snorkelen. Ook hier was de onderwaterwereld prachtig. Op de laatste plek hebben we ook nog een haai gezien die lag te slapen (gelukkig). Verder weer veel kleurige vissen en koralen. De eerste nacht sliepen we in tentjes op een piep klein zand eilandje met 3 palmbomen. Helaas was het iets minder idylisch door de hard wind. De tent opzetten met een windkracht 7 viel al niet mee en ook in de (brakke) tent slapen niet door al het geklapper van het tentdoek. Toch was het een gezellige avond rond het kampvuur met marshmellows en rumpunch. De tweede nacht sliepen we op Tabacco cay (waar we ook oud en nieuw zouden vieren). Een geinig eilandje met een handje vol locals en veel hostels en hutjes. Het was niet zo paradijselijk als we dachten en eigenlijk te klein om 3 dagen te verblijven. Daarom dus een change of plans. We zijn een dagje in Placencia geweest. Een toeristisch dorp met veel Amerikanen en een prachtig strand. De volgende dag zijn we via een boot-bus-boot-boot-verbinding naar Rio Dulce gegaan. Daar zitten we buiten het dorp in een lodge aan een zijtak van de Rio Dulce. De eerste boottocht was erg nat. In een stortbui moesten we in een niet overdekt bootje naar de bushalte. Daar stapten we in een 100 jaar oude Amerikaanse schoolbus. Na 2 uur rijden stapten we over in een supersnelle boot die ons van Punta Gorda (Belize) naar Livingston (Guatemala) bracht. Al stuiterend kwamen we aan de overkant. Na de benodigde stempels snel naar de volgende boot. Deze boottocht was prachtig door een kloof in de jungle naar onze lodge. Deze is mooi maar de (door Lonely Planet) beloofde gezelligheid was er gisteren nog niet. We hopen op een klein maar gezellig feestje vanavond. De champagne is in ieder geval al aanwezig.

We wensen iedereen een goede jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2009!

• 01 Januari 2009 - 15:27

Erica:

Gelukkig Nieuwjaar! Toch raar om vanuit hier strandfoto's en zonnende mensen op een boot te zien, terwijl we hier met mutsen en warme kleren naar buiten gaan. Die foto van de spotted eagle is prachtig!

Heel veel plezier nog.

• 01 Januari 2009 - 21:22

Aäron En Ilse:

Gelukkig nieuwjaar!!!Jullie hebben ons aangestoken met bolivia verhalen\foto's.Ons huis staat te koop en hopen richtig einde dit jaar een rondje om de werled te maken ( 1 jaar)
    Groetjes Aäron en Ilse
    Sittard (-6)

• 02 Januari 2009 - 09:53

Wilbert:

Hopelijk hebben jullie "Ûnne gooje roetsj" gehad. In ieder geval : een gezond en gelukkig 2009.
    Inmiddels ben ik weer helemaal ingeburgerd in het koude Nederlandse leven na de "Trail der Trails". We spreken wel een keertje af na terugkomst.

Hasta luego,

Wilbert