Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John Wijen - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John Wijen - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg John

07 Maart 2016 | Thailand, Bangkok

Met de taxi gaan we naar Bangkok. Een tripje van ongeveer anderhalf uur. Het blijft verbazingwekkend hoe groot het is. Er komt geen eind aan de snelwegen en de hoge torens. We vermaken ons met het bekijken van alle kleuren taxi's. Ze zijn er in alle kleuren van de regenboog. De roze zijn favoriet want die kennen we uit het boekje over Thailand. Het hotel is een hit. Laagbouw met een zwembad dat grenst aan de rivier. Vanuit onze kamer kunnen we ook op de rivier kijken. Met longtailboten, pontjes, enorme bakken die worden gesleept met vier achter elkaar en 's avonds de verlichtte discoboten. Er is altijd wel wat te zien.

De eerste dag gaan we met de boot naar het Grand Palace. De bezienswaardigheid van Bangkok. Dat hebben we geweten want tjeemig de peemig wat is het druk. Busladingen vol. Er is bijna geen doorkomen aan en het is heet. Toch maar even door bijten en een ticket bemachtigd. We bewonderen de prachtige bouwwerken en verbazen ons ook over het "nieuwe" fenomeen: de selfie stick. Iedereen wil een foto met zichzelf erin lijkt het wel. We ontsnappen de hitte even in de airco van de "Baskin Robbins". 's Middags genieten we van het zwembad.

Bangkok verkennen we ook met de fiets (met Co van Kessel) We mijden de drukke straten en duiken de smalle steegjes van Chinatown in. We bezoeken verschillende tempels en stappen met fiets en al op een longtailboot. Die brengt ons even buiten de stad naar prachtige bananen plantages en een kleine , lokale floating market. We krijgen verschillende dingen te proeven. Daar zit gelukkig geen schildpadden soep bij maar het hoofd ingrediënt is er wel levend te koop (zielig). Na nog een spannende fietstocht over smalle betonnen paadjes met aan weerszijden water brengt de boot ons met razende vaart over de grote rivier weer terug naar de stad.

• 11 Maart 2016 - 17:36

Michael:

Hoi alle vier,

Ik val wat laat in maar heb met veel plezier direct alle berichtjes en foto's bekenen. Het leest inderdaad als een hele mooie reis. Veel plezier met het vervolg.

Groeten,
    Michael

• 14 Maart 2016 - 08:40

Wim Stolk:

Ha John,
    heerlijk om te lezen vooral omdat het bij mij mooie herinneringen oproept toen ik met mijn gezin hier was.
    geniet ervan er creeer ook mooie herinneringen
    Groet
    Wim

• 14 Maart 2016 - 17:32

Eric G:

Hey John, ik zie dat je het naar je zin hebt in Thailand. Leuk! Wij zitten momenteel in Hua Hin. Wellicht treffen we elkaar over twee weken in Bangkok! CU, Eric G.

• 14 Maart 2016 - 17:32

Eric G: