Cotahuasi canyon rules - Reisverslag uit Cuzco, Peru van John Wijen - WaarBenJij.nu Cotahuasi canyon rules - Reisverslag uit Cuzco, Peru van John Wijen - WaarBenJij.nu

Cotahuasi canyon rules

Door: Klaske en John

Blijf op de hoogte en volg John

06 November 2008 | Peru, Cuzco

Hallo allemaal,
Dit berichtje schrijven we vanuit een fantastisch hostel in Cuzco. Vanmorgen aangekomen met de nachtbus en vanmiddag nog 2 uurtjes bijgeslapen. Zo kunnen we ook weer een beetje bij-acclimatiseren, Cuzco ligt op 3400 m en over een aantal dagen gaan we weer de bergen in naar Machu Pichu. Alles ademt hier Inca uit, we zijn ook erg benieuwd naar de andere sites in de buurt van Cuzco. Dat gaan we nog voor de Inca-trail doen. In Arequipa hebben we nog enkele musea bezocht, dus we hebben al wat kennis gemaakt met Inca historie.

En we hebben natuurlijk een geweldige trip gemaakt door de Cotahuasi canyon. De hoogste pas die we met de bus over moesten was 4900 m maar over het algemeen hebben we een stuk lager gelopen. Geen last van weinig zuurstof, maar wel van hitte i.c.m. veel losse stenen. Het was een lange rit van Arequipa naar Cotahuasi, met veel gehobbel de bobbel en veel stof, maar het uitzicht was werkelijk fantastisch. Veel lama's, alpaca's, vicuña's gezien, naast allerlei vogels (ook parkieten!) en een konijn-eekhoorn-ding. En de vegetatie was ook prachtig. Felgroene bollen lijkend op mos, maar wat een heleboel plantjes zijn die samenwerken in de barre omstandigheden. Ze steken prachtig af tegen de grijze ondergrond en de blauwe lucht. Veel vulkanen met sneeuw op de toppen en ook veel soorten cactussen. We hebben zelfs door een cactusbos gelopen, erg bizar. En, zoals beloofd, zijn we nauwelijks toeristen tegengekomen. De 2e dag zijn we echt de canyon in gelopen en hebben we daar langs de rivier gekampeerd. Onderweg zijn we weer prachtige, kleurvolle bewoners van de canyon tegengekomen. De derde dag zijn we eruit gelopen en hebben we de waterval bezocht die zich daar naar beneden stort. Ons gezelschap bestond uit 2 pensionado's uit Alaska en een gepensioneerde engelsman die nu de hele wereld over reist. Vergis je niet, het was geen makkelijke trip, deze ervaren hikers stiefelden aardig door. De engelsman, ook een John, maakt op dit moment met zijn eigen gids vanuit Cotahuasi een trekking. In 6 dagen loopt hij dwars door de Andes naar Cuzco over een pad dat alleen door locals met ezels wordt gebruikt. Wat een fantastische man! We hopen hem hier nog tegen te komen na onze inca trail (dat lijkt dan ineens weer voor watjes). Jullie horen weer van ons na de inca trail.

Hasta la proxima amigos!

• 07 November 2008 - 15:36

Will:

Mooie foto's. Wat gaat het snel, dat jullie nu alweer in Cuzco zitten. Welk hostel trouwens?

• 08 November 2008 - 15:06

Kunny:

wat zullen jullie een conditie krijgen![en al hebben trouwens!]Wel een heel andere wereld,erg mooi!Groetjes ui Leek.

• 08 November 2008 - 18:37

Erica:

Wat een prachtige foto's en wat is het leuk om jullie verslag te lezen.
    Inmiddels zullen jullie ook al de Inca trail hebben voltooid. Gefeliciteerd met deze prestaties! Ik neem jullie maar als voorbeeld als ik hier in het sportcentrum op de loopband mijn conditie probeer op te krikken...
    Mooie reis verder!

• 09 November 2008 - 17:44

Peter:

hoi, ben bij tante nelly geweest die tipte mij over jullie reisverslagen; heb ze opgezocht, gevonden en gelezen, ik hoop dat jullie nog veel lol hebben aan de reis groetjes peter en marleen

• 12 November 2008 - 08:14

Meike:

klinkt allemaal super mooi en leuk. geniet ervan en maak nog een heleboel mooie foto's

• 12 November 2008 - 08:14

• 12 November 2008 - 08:15

• 13 November 2008 - 12:36

Sander Bosma:

Leuk om jullie zo een beetje te volgen. Het ziet er allemaal fantastisch uit en zo te lezen vermaken jullie je prima. Veel plezier verder!