Santa Cruz - Reisverslag uit Huaraz, Peru van John Wijen - WaarBenJij.nu Santa Cruz - Reisverslag uit Huaraz, Peru van John Wijen - WaarBenJij.nu

Santa Cruz

Door: John & Klaske

Blijf op de hoogte en volg John

26 Oktober 2008 | Peru, Huaraz

Hallo allemaal,
Gisteren teruggekomen van een fantastische tocht. De laatste dag vertrokken we om half 7 waardoor we gisteren vroeg in de middag weer in Huaraz waren. Vanavond pakken we een nachtbus naar Pisco. Maar eerst een verslagje van onze trekking.

Dag 1 Na een dolle tocht door de bergen over een pas van 4700m, (met een chauffeur die meer aandacht had voor de vrouw naast hem dan de weg) kwamen we aan bij het begin punt op 3400m. In 4 uur liepen we naar het eerste kamp op 3800m. Prachtig weer en prachtige omgeving. Onze bagage ging op ezels en toen we aankwamen stonden de tenten al (wat een luxe!). Lekker in de zon gezeten aan de popcorn en coca thee. Prachtig uitzicht op witte toppen. Toen de zon eenmaal weg was was het koud. Na een paar spelletjes kaarten met onze 2 franse groepsgenoten vroeg naar bed.

Dag 2
De killer.....het koste heel wat moeite en gehijg en gepuf, maar John en ik zijn zonder hoogteziekte op de pas van 4750m gekomen. Ik ben nog nooit van mijn leven zo kapot geweest. Geen zere benen o.i.d., maar gewoon te weinig lucht. Na een pauze neem je weer 2 stappen en ben je weer net zo kapot. maar.....we made it! Gelukkig hadden we nog wat uitzicht op een mooi meer. Daarna de afdaling naar 4200m. Helaas het laaste deel in de stromende regen.

dag 3
Helaas was er te veel bewolking om Alpa Mayo te zien. We hebben wel een poging gedaan, maar die werd niet beloond. Daarna 5 uur over de pampa gelopen. Een brede vlakte met prachtige rivieren en aan weers zijde hoge bergen. Het volgende kamp lag op 3700m. Helaas hadden we ook hier ´s avonds regen.

Dag 4
Vroeg op om om 7 u te lopen. Zo´n 2,5 uur naar het eindpunt op 2900m.
Daarna weer in een collectivo gepropt en terug naar Huaraz.

Al met al een super tocht met weer wat grenzen verlegd.

Voor ons vertrek en na onze aankomst waren en verjaardagen in het Hostel. We waren uitgenodigd en hebben dus 2 peruaanse verjaardagen mogen meemaken. Met Pisco sour en lekkere taart.

Jan, het lijkt inderdaad alsog het hostel nog niet af is. De regel hier is dat je per verdieping die af is belasting betaald. Daarom heeft de bovenste verdieping altijd nog stalen pinnen zodat ze kunnen claimen dat die nog niet af is.
Adios, tot de volgende keer!

• 26 Oktober 2008 - 18:11

Jan Uit 279:

Leuk dat abonnementje op nieuwe berichten van jullie. Kan ik weer even genieten van de laatste belevenissen.
    En ik heb weer eens met open mond naar de foto's zitten kijken. Wat waarschijnlijk maar een kleine selectie is van alle foto's die jullie maken. Ga zo door.

• 26 Oktober 2008 - 19:49

Will:

Hallo watjes,

Ezels die je bagage dragen? Tenten die voor je worden opgezet? Van zo'n sportief duo had ik dan toch verwacht dat je het dan in twee dagen had gelopen. Maar geen verkeerd tochtje toch. Goed te doen.
    Op jullie vraag over Nasca. Ja wij hebben het vliegtuig genomen. Als je dat niet doet hoef je er niet naar toe te gaan. Ik moet zeggen dat ik het toch wel bijzonder vond die figuren op de grond, snappen doe ik het niet. Er is trouwens nog wel meer te zien in de omgeving. Je kunt ook een heuvel beklimmen om iets van de figuren te zien, maar dat is toch een stuk minder dan met het vliegtuig.

• 27 Oktober 2008 - 22:37

Maaike:

Geweldige foto's!
    Fijn dat jullie de top hebben gehaald zonder hoogteziekte!